Élménygyűjtemény

Beérkezett pályamunkákból szemezgetünk

,,Az én kastélyos élménygyűjteményem

 Az én legemlékezetesebb kastélyos élményem 2012 májusában kezdődött. Hat évesen lehetőségem adódott, hogy a kastély történetéről szóló 3D-s filmben én játsszam Mária Valéria hercegkisasszony szerepét. Hatalmas élmény volt számomra! Megismerhettem nagyon különleges embereket, akikkel forgathattam, felvehettem csodaszép ruhákat, egy csodálatos kastély szolgált forgatási helyszínként, amely elvarázsolja látogatóit, beleülhettem olyan székekbe, amiről más csak álmodozott, és kipróbálhattam milyen is a színjátszás, mennyi mindenre kell figyelni egyszerre: helyes testtartás, illendő viselkedés, fegyelem, odafigyelés és még nagyon sok minden más. A kastély pedig hosszú évekig lehetőséget adott rá, hogy én játszhassam el a Koronázási Hétvégéken az életképekben Mária Valériát.

nevtelen_terv_1.jpg

A képen Erzsébet királynét Szabó Dóra személyesíti meg

 Lassan kinőttem a kis főhercegnő szerepéből, ekkor kaptam egy másik szerepet: az eggyel idősebb testvér, Gizella főhercegnő lettem, amely már egy komolyabb viselkedéssel járt.

nevtelen_terv_3.jpg

A képen Erzsébet királynét Vas Viktória, kosztümös tárlatvezető személyesíti meg

 Az utóbbi években pedig egy teljesen más szerepkört töltök be: Festetics Mária udvarhölgyet vagy Ferenczy Ida felolvasónőt személyesítem meg Erzsébet királyné mellett.

received_3860023864094303.jpeg

Persze az utódommal is találkoztam, egy nagyon aranyos életvidám kislánnyal, Danával, akiben látom saját magamat. Az, hogy én játszhatom az udvarhölgyet, számomra nagy megtiszteltetés, már 10 éve vagyok részese a kastélyos rendezvényeknek. Önkéntesként is nagyon szívesen segítek: kézműveskedni, pecsételni, vagy éppen táboroztatni a múzeumpedagógusoknak, de szereplője voltam egy alkalommal a Barokk Napokon az élő sakknak is, mint fehér gyalog.

received_739601446721863.jpeg

A legutóbbi Vadásznap is emlékezetes marad számomra, hiszen az első napon civilként vettem részt a programokon, ám a második nap már udvarhölgyként, persze őfelségétől engedélyt kérve jómagam is elsajátítottam a célra lövés rejtelmeit.

received_298764974973093.jpeg

A Gödöllői Királyi Kastélynak nagyon sok mindent köszönök, hiszen felejthetetlenné tették a gyermekkorom. Elképzelem, ahogy a sok gyermek ezekről csak ábrándozott, és én részese is lehettem, boldogsággal tölt el. Bármikor visszagondolok ezekre a dolgokra mindig elmosolyodom, hiszen 10 év távlatában nagyon sok élménnyel gazdagodtam, az akkori 6 éves énem is boldog volt, most 16 éves fejjel is emlékszem minden apró részletre. Szóval nagyon szépen köszönök mindent drága Gödöllői Királyi Kastély, kívánok még élményekben gazdag éveket a közeljövőben. Remélhetőleg még sokáig részese lehetek, a csodálatos „kastélyos” hétköznapoknak.

Üdvözlettel: Rudniczai Dorka Tamara"

A pályázatról bővebben itt olvashatnak: https://kastelymorzsak.blog.hu/2021/02/04/palyazat-elmenygyujtemeny
2021. április 30-ig várjuk a pályázatokat!