Bemutatkoznak a munkatársak VIII. rész

Új sorozatunkban, mely a Múzeumok Őszi Fesztiválja programsorozatához kapcsolódik a kastély különböző területein dolgozó kollégáinkat szeretnénk bemutatni. Ha Önt is érdekli, hogy mennyiféle munkacsoport működik a kastélyban, és egyes területeken mit dolgoznak a kollégák, akkor érdemes elolvasnia a frissülő rovatunkat.
img_6855.JPG
Bemutatkozás
Harsányi Annamária, információs irodai munkatárs
1. Mondj egy szót, vagy egy mondatot, ami elsőként a kastélyról eszedbe jut? 
Különleges időszakok, különleges lakókkal.
2. Mesélj arról, hogyan kerültél a kastélyba, és mióta dolgozol itt? 
Mivel a gödöllői Szent Imre Katolikus Általános Iskolába jártam, már elég régóta ismertem a kastélyt, az akkor még nyitva álló kápolnában rengetegszer jártam, elsőáldozó is ott voltam, úgyhogy már korán kezdtem kötődni hozzá. Évekkel később aztán egy kedves ismerősünk mondta, hogy vizsga letételével lehet külsős tárlatvezetőnek jelentkezni a kastélyba. Sokáig csak a gondolatomban volt a jelentkezés, aztán mikor elkezdtem idegenvezetést tanulni, a gondolat tetté vált. 2018-ban levizsgáztam és kb másfél évig elég gyakran vezettem csoportokat. Aztán az élet másfele vitt, végül 2021 májusában terelt vissza a kastélyhoz, és azóta az információs iroda csapatát erősítem.
3. Mivel foglalkozol a kastélyban? Milyen feladataid vannak? 
Az információs iroda feladatköre igen szerteágazó. A jegykiadáson kívül, a csoportok regisztrálását végzem, akár telefonon, akár e-mailben érkezik a foglalás, majd ezekhez a tárlatvezető kollégák beosztását is meg szoktam írni, illetve felveszem a "külsős" kollégákkal is a kapcsolatot, ha szükséges. Az aktuális programokról, koncertekről, előadásokról is tájékoztatást kell adnom a vendégeknek, bármilyen formában is kérdeznek róluk. Információs táblákat is szoktam készíteni, bármilyen ad hoc, vagy régóta tervezett eseményről legyen is szó, amiről szükséges tájékoztatni a vendégeket. A munkánkat segítő táblázatokat szintén szeretem szerkesztgetni, frissíteni, ezzel könnyítve az információ rengetegben való tájékozódásunkat :) illetve a hó végi statisztikákat is én készítem az irodavezetőnkkel.
4. Mi a legkedvesebb kastélyhoz kötődő élményed? 
Számtalan van, nehéz lenne kiemelni egyet is. A koncertek, színdarabok, programok, csoportok, mind-mind egy-egy különleges pillanat volt az életemben.
5. Ha létezne időutazás, a kastély mely korszakába utaznál szívesen vissza?
Természetesen a királyi időszakba. :) A 19. század második fele nekem egyébként is a legkedvesebb, nagyon szívesen éltem volna akkor egy polgári családban.
+1 :) Egy személyesebb kérdés: Mivel töltöd szívesen a szabadidődet?
A legtöbb tevékenységet szeretem zenehallgatás mellett végezni, legyen az klasszikus vagy "modern" zene. Nagyon szeretek olvasni, kézműves dolgokat készíteni, sütni és nagy sétákat tenni a természetben. Utóbbi, közelsége miatt, leginkább az Erzsébet parkban valósul meg. :)
img_4484.JPG